Rabu, 18 Ogos 2010

8 Ramadan-Kesedaran!!


Salam Ramadan al mubarak~
Seperti yang telah kita digemparkan baru-baru ini..Video Malaikat yang turun ke kaabah Mekah dari langit..
tadi(18/8/2010) ustaz ader cerita..pasal mender niyh kat skolah...katenyer betol...uhhuu..seram dengar..."Itulah antara tanda-tanda kiamat yang akan berlaku,dimana berlakunya malaikat turun ke kaabah dan menyerupai burung yang mendoakan para muslimin dan muslimat,tapi kita hendaklah menjadikan ia tauladan"kata ustaz..

itulah antara ayat-ayat yang terpancul dari mulut Ustaz..
Antara isi-isi ucapannya..dia juga telah menyelitkan kelebihan Ramadan pada bulan puasa ini..Antaranya kita hendaklah membuat kebaikan,memperkuatkan ibadah di bulan mulia ini kerana pada bulan ramadan pahala digandakan sebanyak 70 kali ganda!..mari lah berebut mencarinya..


Yang menarik perhatian saya ialah pabila Ustaz menyatakan tentang situasi terkini di malaysia yang berlaku sekarang!Iaitu KES PEMBUANGAN BAYI. Kerana kes ini semakin menjadi-jadi di Malaysia.Maklumlah ramai yang berperanagi NATES di Malaysia ini..

Selain itu, ustaz juga menyatakan ada 3 perkara PINTU REZEKI x akan ditutup.
1.Selagi ada bayi yang lahir dimuka bumi ini,maka Allah tidak akan menutup pintu rezeki semua manusia.
2.Yang best!-Selagi ada binatang-binatang di muka bumi ini(kerana mereka ALLAH menurunkan hujan keatas bumi tanpa mereka siapalah manusia sebenar-benarnya)
3.Selagi ada tangan-tangan Hamba Allah yang sentiasa berdoa.

CONCLUSION:
Kita perlulah sentiasa menyayangi binatang-binatang dan semua makhluk yang ada di dunia ini.agar sentiasa dipelihara dan agar rezeki setiap muslimin danmuslimat sentiasa bertambah~
Perbaiki lah amal ibadah semua!dan berdoa lah kepada ALLAH s.w.t dan memperbaiki hubungan kita dengan PENCIPTA~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan