Ahad, 17 Jun 2012

panda datang malaysia!

HEY! PANDA DATANG MALAYSIA Lah!

JAP ...Tengah konpius ni~ haha

ni baru Panda!

Menurut laporan agensi berita Malaysia BERNAMA seperti di bawah, 2 ekor panda gergasi akan berada di Malaysia tidak lama lagi dan bakal ditempatkan di Wetlands Putrajaya.

China akan meminjam sepasang panda gergasi kepada Malaysia untuk tempoh 10 tahun bagi memperingati ulang tahun ke-40 hubungan diplomatik antara kedua-dua negara itu pada 2014.

Panda berkenaan akan ditempatkan di Wetlands Putrajaya dan sebuah peraduan menamakan haiwan itu akan diadakan bagi menggalak minat di kalangan rakyat Malaysia bagi mempelajari lebih mendalam mengenai haiwan itu.


DI SINI~ 
Klik sini~ ok?







Jumaat, 1 Jun 2012

Pabila Budak Habis Sekolah Datang Kejohanan Sukan.


السلام عليكم
20 Mei lepas ada Kejohanan Sukan SMKS kali ke 13. di Sekolah 
HAHA..saja datang melihat progress bebudak Subang .
haha nak tengok jugak rumah mana boleh challange Sapphire (My Rumah Sukan ).
Ternyata tiada siapa dapat mengalahkan rumah hebat tersebut..haha
Berikut gamba2 sekitar Kejohanan Tersebut..
banyak gmba saya la.. haha ye sedar x hensem...tapi at least korang tengok lah..haha
.
Picture Above :berehat sebentar bersama kit kat? oh tidak..kali ini oren..haha

Picture Above : Bersama Maskot Rumah Merah bertemakan Angry Bird merah.

Picture Above : With aweks from rumah emerald (hijau) bertemakan Angry Bird Hijau.

Picture Above : budak budak handsome..lagi kacak

Picture Above : with MASKOT rumah Hijau.. (Berjaya Merampas Takhta Sapphire dalam Maskot Terbaik)

Picture Above : Nice New Friends . haha. kelakar lah juga.


Picture Above : Bersama Team Sapphire (Tema Kucing)

Picture Above : Bersama Maskot rumah citrine (oren) sebiji OREN


KETUA Pengawas SMKS 2012.


Picture Above : ni dia ..adik manis..haha tapi x sempat senyum la pulak masa tu..haha



berjemur tengah panas membuatkan kulit anda mendapat banyak vitamin daripada sang suria. selain daripada membuatkan kulit anda bertukar..haha
dah x handsome dah...haihh

KEPUTUSAN PENUH :
1. TOPAZ    (2011: no. 1)
2. SAPPHIRE (2011: no. 2)
3.RUBY (2011: no. 5)
4.CITRINE   (2011: no. 3)
5. EMERALD (2011: no. 4)

Isnin, 28 Mei 2012

GOOD LUCK korang!

Seorang demi seorang pergi meninggalkan kita semua dari hari kehari ..
Sebilangannya pergi melanjutkan pelajaran bagi mencapai kejayaan di masa depan dan menyahut seruan Pendidikan Sepanjang Hayat. 
Korang- korang aku rindu korang sangat sangat. Moga korang sentiasa dirahmati Allah dan dapat membawa segulung ijazah untuk ditujukan kepada seluruh family korang dan kami semua.
Next.. aku... mengikuti jejak yang pasti membawa aku kesatu lagi tahap cabaran dalam kehidupan.


Rabu, 23 Mei 2012

NEXT TOP BLOGGER 2 | pabila sikacak dan si cantik bertarung

BIODATA ELEFUNZ (Hareez Haiqal) | MY SURVIVAL GAME

Assalamualaikum~ salam sejahtera ~ hallo~ etc

Wahh! kali ini terpilih ...ermm tercalon..haha~  NEXT TOP BLOGGER sehh~
Padamulanya ingin saya berterima kasih kepada BIG BRO AWIE OMAR coz choose me as one of da best maybe* haha~ padahal bro ni yang hebat ! this is contest alike THE HUNGERS GAME .
MY BACKUP IS HAIRY SI KACAK . HAHA . BTW UNTUK SEMUA GOOD LUCK!

POster NEXT TOP BLOGGER. FIND ME!! tersepittt


hambek..siap ada video lagik!

BAJJETT*

episode 1
 Nama Penuh / Nama Samaran :
Hareez Haiqal B. Shaari / elefunz 

 Umur :
18 tahun

Asal :
Subang, Shah Alam , Selangor

Pekerjaan / Pelajar :
Pelajar 

Hobi :
Mengumpul barangan gajah / surf internet 

Mula Bloging :
 2008

 Blog Pilihan :
Blog yang ada tutorial . yang ada pasal gajah. yang best menarik follower sampai ribu riban .pasal makan &travel . for example : cik epal 

Warna kesukaan :
kuning . ungu 

Rancangan TV kesukaan :
haha banyak! antaranya AMAZING RACE etc.

episode 2

Pernah masuk hutan? 
PERNAH ! DI FRIM & BUKIT CAHAYA SERI ALAM

Kenapa masuk hutan masa tu?
Sebab ada rombongan sekolah ! haha~ best kott...masa kat skola jela merasa g hutan

Nyatakan 1 perkara paling best bila berada dalam hutan.
best? haha! yelah sangat best.. hurmm yg best dapat tengok kehijauan ciptaan Allah SWT.

Nyatakan 1 perkara paling tak best bila berada dalam hutan.
HAHA! Ni aku suka jawab ! x suka pnjat tinggi2 owh..penat gilaaa...haus ! susah nk membuang!

Beri 1 nasihat bila berada dalam hutan.
Jangan cakap merepek meraban.. hutan bukan tempat kita. contohnya panggil nama kawan dengan gelaran ..so on~

Nyatakan 1 perkara yang dilarang buat dalam hutan.
memetik atau mencabut daun2 serta bunga-bungaan~ bahaya kot kot anak DIA tengah main situ korang dok tarik2 ...kang MAK DIA marah..baru tahu *seram sehh

Nyatakan 1 haiwan yang ada di hutan Malaysia.
GAJAHHHH!!!!

Filem apa berkaitan hutan yang anda suka.

JOURNEY 2: MYSTERIOUS ISLAND ada gajah & THE ROCK!



Apa pentingnya hutan pada anda?
Penjagaan ekosistem di dunia sebagai pengeluaran oksigen dan pusat tadahan air hujan..no water no life~

Pilih satu barang untuk bawa masuk ke hutan (Peserta yang tidak buat tugasan episod 1 sahaja yang kena jawab)

- perghhh.... susah ! haha~ hummm nak bawak makanan..tapi makanan belambak kot dlm hutan..oleh yang demikian harus lah aku membawa lighter . no manciss bagai2..haha~ lighter senang..petik on..then buat unggun api besar..utuk menemani malam dan boleh bakar something2 untuk tarik perhatian penyelamat...tolong ah weyy even aku suka gajah..aku x suka duk hutan..haha!


good luck korang! 

Going to Setia City Mall!


السلام عليكم

Hallo ! honey boney smua! eh eh! saya da pergi Setia City Mall~ perghh best gila..seronok ronok tahu? haha
walaupun kepenatan after sukan( datang jenguk ja)..heww. Setia city Mall ni baru bukak tahu? location?
kat Setia Alam.. dekat je.. kalau nak pergi dari Shah Alam lalu NKVE then nnti nmpk toll Setia Alam. Setia Alam ni dah maju wehh..haha rumah- rumah dah banyak..and yang paling penting tempat korang nak membeli belah mencari apa-apa yang patut iaitu SHOPPING MALL . haha 
*gila kejapp

 picture above: Setia City Mall building 

Lihatlah keagungan shopping mall ini haha~ *lagha..haha
eh taklah..mencari barang barang keperluan x salah..kankan.. luaran this shopping mall masih banyak lagi undeveloped project..tapi shopping mall ni dah hebat dah..kedai 80% bukak..
Parkson da bukak..haha .

 picture above: cik jerapah kaki panjang bersama manusia panjang ?¿¿?

mungkin awal-awal cenggini ramai gila orang..sampai parking terkeluar-keluar..haha
kat dalam toksah cerita lah..ramai gila..haha dengan sale opening bagai-bagai..

picture above: dibo fren (elle elephant) ..mahai ..rm 89.++ (haremm)

first masuk terus menuju ke kedai apa tah jual baju baju,kasut segala.haha
menggila disana~ my sis pon dah naik juling..haha..baru lagi kott bukak kan?
no wonder la pening lalat..seyes mata tak tentu hala weh..


 picture above: basketball bag and other nice bag Price Rm69++ (apakah??)

dapat pegang pegang je lah..haha..nice kan? pheww..ade jugek beli jam jenama vincci haha!.
wohoii jenama perempuan..but jam lelaki la bhaii.nice lah unik juga..
Setia City Mall 4 tingkat rasanya. Terdiri drpada mainan bayi hingga pusat penjagaan kesihatan.

picture above: the crow-dead (crowded) people of setia alam.

nak tangkap gamba banyak²..tapi..malu ..haha! korang nk tengok lebih -lebih pergi la datang sendiri..seronok bawak family..kawan2 ..so on~
banyak juga kedai makan untuk santai² .. mencekik sampai kembung..haha
btw pergi sini mmg x dirancang kott.haha since my sis dah nak kene balik U.


 picture above: ambek kau.! haha park sampai luar-luar.. datang pagi2 lah~

kat dalam pun ade carpark..tingkat2..siapa cepat dia dapat.
macam sunway lah.dia ada bagitaw level ni brapa tinggal kosong..level tu ada berapa..
nasib x susah..haha luck maybe *hurmm

picture above: pokok baru nak tumbuh.

dikatakan projek pembinaan start since 2010..then baru siap sepenuhnya dan dibuka 2012.
perghh jenuh lama tunggu ada shopping mall baru area Klang Valley.

picture above: jalan pulang menuju jalan yang lurus..haha oke!

pergi sekejap je..sebab dah nak maghrib. round round kejap². tu yang naik juling sebab kene tgk keadaan sekeliling dengan pantas bak kilat*aiseyman..haha
FYI , nak balik mmg belit2 haha~ bgi yang dah biasa untunglahh..
kalao yang terhegeh2 macam kitorg..haha..perghh mmg bnyk kali la korang pusing tempat sama..

¿uɐʞ ɥǝןoq ˙˙ıƃɐן ƃuɐʇɐp ʞɐu ɐʎuɐsɐɹ ....heeeee
untuk korang korang yang belum pergi boleh jugak check it out blog ini :-